خانواده ایرانی

ساخت وبلاگ

امام علی علیه السلام: هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، آش کاردین، آش کارده یا آش حُره نوعی از انواع آش‌های ایرانی است که در محدودهٔ جنوب غربی زاگرس پخته می‌شود. در طبخ این آش از گیاهی مخصوص بنام کاردین استفاده می‌شود. این آش مانند نامش در مناطق مختلف روش‌های پخت متفاوتی دارد، از روش‌های تخمیری در مناطق بختیاری تا پخت همراه گوشت در اقلید. این آش در مناطق چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان به نام کاردین (یا کاردیم) شناخته می‌شود و در اقلید و استان فارس به نام کارده و در منطقهٔ بهبهان و هندیجان به نام حُره مشهور است.به این گیاه علف خرس نیز گفته می شود.

مواد لازم :
یک پیمانه مایه کارده آماده
یک پیمانه گندم نیمکوب
یک پیمانه جو نیمکوب
یک پیمانه برنج نیمدانه کامفیروزی
یک کیلو سبزی کارده ی سبز یا کمی از خشک آن
کارده یا کاردین و کاردک اسم سبزی کوهی است .

گندم و جو نیم کوب و برنج رو با مقدار آب مخلوط می کنیم . سبزی تازه یا خشک را به اون اضافه می کنیم . کمی آب و در صورت تمایل دو حبه سیر هم له کرده و اضافه می کنیم . بعد از روی حرارت میذاریم تا فقط گرم بشه . بعد از روی شعله اجاق برمی داریم . اکنون مایه آماده کارده رو بهش اضافه می کنیم . و روی ظرف رو می پوشانیم . مدت نصف روز یا یکشب می ذاریم بمونه . روز بعد مقداری از همون مخلوط رو برای دفعات بعد برداشته و در جای خنک نگهداری می کنیم . اکنون دیگ اش رو بار می ذاریم .بعد از یکی دو ساعت جوشاندن لعاب میندازه . آَش کارده آماده است .


مایه آش  که با مخمر ترش تهیه میشه باید این شکلی تهیه بشه:
مخمر ترش ( شامل نیم لیوان نیم دانه برنج و بلغور جو و سیر کوبیده شده ۱ لیوان با آب و مخمر ترش یک قاشق ) که مواد را در شیشه با آب می گذاریم یک هفته بماند تا ترش بشود و بتوان از ان در آش استفاده کرد.


آش کارده بدلیل کاهش چربی خون از عوارض قلبی نیز پیشگیری می کند. البته به افرادی که ناراحتی معده دارند توصیه می شود که در صورت تمایل به استفاده با پزشک خود مشورت نموده واز آنتی اسیدی که داده است استفاده کنند. ( دستور مخمر آش از نت )

نکات :
برای تهیه‌ی آش کارده ، نیاز به سبزی مخصوص کوهی یا کارده هست که گرمسیری برگ‌های پهن داره ، اون رو خرد می‌کنن و در آب و گندم و جو و برنج نیمکوب ( و یا آبلیمو و نان خرده ) خیس می کنن ، تا کم کم ترش بشه . بعد ازگذشت یکی – دو روز داخلش آب می ریزن و بهش گندم و جو نیمکوب و برنج نیم‌دانه قصرالدشتی یا کامفیروزی اضافه می کنن و روی حرارت می جوشانند. این آش کارده یکی از غذاهای نوروزی شهر شیراز هستش .این آش ترش مزه است .

آبانک /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 84 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:43

امام علی علیه السلام: هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، چشمش که به بشقاب غذا می افتد، بازی اش می گیرد. غر می زند، لج می کند و دست به هر کاری می زند تا غذا نخورد. این رفتار گاه والدین را به ستوه می آورد. با کودکی که کم غذاست چه باید کرد؟

«حسین سلیمان پور»، روان شناس تربیتی نکاتی را در این باره مطرح می کند که به والدین در حل مشکل بدغذایی کودک شان، کمک قابل توجهی می کند.

رفتارهای نامناسب والدین
این که هر وقت کودک غذا نمی خورد، مادر یا پدر به دنبال او بدود و غذا دهانش کند یکی از رایج ترین اشتباهات والدین در برخورد با کودکان بد غذاست. همچنین زمانی که سفره پهن می شود یا میز چیده می شود و والدین چند بار کودکشان را صدا می زنند، نباید با سر و صدا یا گاهی با تهدید از او بخواهند سر سفره بیاید و غذایش را بخورد.

یک علت دیگر بد غذایی کودک هم می تواند این باشد که والدین به ساعات غذا خوردن اهمیت نمی دهند چراکه رعایت دقیق ساعت غذا خوردن و داشتن برنامه غذایی، به کودک اهمیت خوردن غذا را نشان می دهد.


توصیه هایی به والدین
نکته مهم این است که اگر فرزند شما به راحتی غذایش را می خورد و به غذا خوردن علاقه نشان می دهد یا در وزن و قد مشکلی ندارد، لازم نیست از روش های زیر استفاده کنید؛ اما در صورتی که کودکی دارید که اگر او را رها کنید به اندازه کافی غذا نمی خورد یا نمی توانید او را تنها برای خوردن غذا یک جا بنشانید، راهکارهایی که در ادامه مطرح می شود به کارتان خواهد آمد.


۱-از نصیحت، تذکر و تهدید که آثار موقتی و زودگذر دارند، استفاده نکنید. متاسفانه این موارد در مادرانی که خیلی حساس، زودرنج و عصبی هستند بیشتر دیده می شود که از علل تشدید مشکل بد غذایی کودکان نیز به حساب می آید.

۲-سعی کنید غذا را در کنار دیگر اعضای خانواده صرف کنید چراکه وقتی با هم هستید بچه ها انگیزه بیشتری برای غذا خوردن پیدا می کنند.

۳-بررسی کنید که آیا رفتار یکی از اعضای خانواده باعث بدغذایی کودک تان نشده است مانند خواهر یا برادری که در انتخاب نوع غذاها سخت گیری می کند یا هر غذایی نمی خورد. اگر این گونه است، ابتدا مشکل خواهر یا برادرش را حل کنید چون الگوی مناسبی برای کودک نیست.

۴-غذا را خلاقانه تزیین کنید. این کار، انگیزه کودک برای غذا خوردن را افزایش می دهد؛ به طور مثال و برای تزیین می توانید از برش های هویج، خیار یا برگ های سبزی و … استفاده کنید. همچنین ظرف های غذا را هرچند وقت تغییر دهید و برای کودک بیشتر از رنگ های زرد استفاده کنید. برخی پژوهش های روان شناسی نشان می دهد که رنگ زرد اشتهای کودک را برای خوردن بیشتر می کند.

۵-از امروز وقتی غذا آماده شد، فقط یک بار به کودک تان بگویید که غذا آماده است. اگر نیامد، عصبانی نشوید و تذکر ندهید، سر و صدا نکنید، ناز نخرید و … . شما غذای خودتان را بخورید و غذای کودک تان را جداگانه، کناری بگذارید تا هر وقت گرسنه شد، بتواند بخورد. در این مواقع، بد نیست گاهی بعد از جمع کردن سفره، اگر آمد و غذا خواست بگویید نیامدی و غذا تمام شد. در این زمان با او بحث نکنید و اگر سر و صدا کرد فقط سکوت کنید.

۶-اگر کودک تان غذای خاصی را دوست ندارد، به جای اصرار و تاکید زیاد برای خوردن آن، شکل و نوع آن را تغییر دهید؛ برای مثال اگر شیر نمی خورد به جای آن بستنی، ماقوت، شیربرنج، کشک و … به او بدهید یا اگر گوشت را به صورت خورشتی دوست ندارد، آن را به صورت کباب، سرخ شده و … درست کنید. باز هم تاکید می کنم که اگر غذایی را دوست ندارد با اصرار و زور به او ندهید چراکه دلزدگی ایجاد خواهد کرد.

۷- غذا را در ظرف های بزرگ سر سفره نیاورید چون کودک فکر می کند باید همه آن را بخورد؛ بنابراین احساس بدی نسبت به غذا خوردن پیدا می کند.

۸-در خانواده هایی که تنقلات بیش از حد، نوشابه های گازدار، سس و … نقش قابل توجهی در برنامه غذایی شان ندارد، بد غذایی کودکان نیز کمتر دیده می شود.


یک توصیه به آن هایی که تازه پدر یا مادر شده اند
اگر فرزند نوزادی دارید که به تازگی شروع به غذا دادن به او کرده اید، به مرور زمان مذاق او را با غذاها و طعم های مختلف آشنا کنید تا در سال های آینده با مشکلات کمتری مواجه شوید.

پندار نو /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 82 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:43

سرویس خانواده جام نیـوز، ديرگاهيست در ظلمت بي فرداي اين روزگار زمين در انتظار است تا کسي بيايد که کس باشد و تا مردمان با نگاهي در او کس را از ناکس بازشناسند.


امروز که آدميان صداقت را به زير آوار فراموشي ها از ياد برده اند؛ حالا که خاک از خون سرخ عدالت گلگون است؛ زمين در حسرت يک مرد مي سوزد.


حالا که سپيدي ها همه در سياهي دلهاي آدميان رنگ باخته اند؛ ديدگان زمين در انتظار اندکي-حتي- سپيدي چون پلک خيس سپيده دم باراني ست.


راه درازيست از اينجا تا صداقت و زمين در انتظار است تا مردي بيايد از جنس آسمان تا با قدوم نازنينش جسورانه شقاوت را؛ خيانت را از هستي پاک کند. تا شب دريده شود و ديدگان آدميان طلوعي از جنس عدالت را به نظاره بنشينند.


راه دشواري نيست از اينجا تا مصيبت و دستان سرد آدميان گرماي دستاني را به ياري مي خواند تا در مرداب بي رحمي دنيا اميدبخش رهايي باشد.


علي که از جنس آسمان بود به برق يک شمشير به آسمان رفت . علي به ستوه آمده از آدمياني از جنس شقاوت و قساوت به برق يک شمشير از عمق وجود فرياد برآورد که : فزت و رب الکعبه


و از آن روز که عدالت همراه علي به آسمان رفت, زمين و زمان در انتظار وجود پر وجودي ست تا برخيزد, شمشير برگيرد و جهاني را روشني بخشد.


او خواهد آمد..........

2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 82 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:26

سرویس خانواده جام نیـوز، چنته نوعی ساک، کیسه یا توبره است که برای نگهداری وسایل مختلف در زندگی عشایری استفاده می شود. چنته معمولا دسته ای دارد که از جنس نخ خود چنته بافته شده برای آویزان کردن از نقطه ای یا انداختن روی دوش استفاده می شود.

بافت چنته متفاوت است هم از نوع بافت قالی جنته بافته می شود هم از بافت گلیم، هم بافت جاجیم، هم بافت خورجین و سایر بافت ها برای بافت چنته استفاده می گردد. از چنته برای نگهداری آینه ، شانه ، قرآن، قاشق، نخ و سوزن و لوازم خیاطی، حمل غذا در کوچ و موارد دیگر استفاده می گردد.

چنته نوعی ساک برای نگهداری وسایل مختلف در زندگی عشایری است.

چنته در سالهای اخیر بیشتر جنبه تزئینی یافته و در خودروها یا دکوراسیون منزل مورد استفاده قرار می گیرد که غالبا در طرح ها و اندازه های مینیاتوری تهیه می گردد.

برای بافت چنته با توجه به عرض کم آن زمان برپا کردن دار چنته برای تعداد بیشتر از ۵ عدد دار تهیه می شود و یک بافنده چنته می تواند با یکبار برپا کردن دار و چارچوب به تعداد ۱۰ تا ۲۰ عدد چنته ببافد که هر کدام می تواند نقش متفاوت داشته باشند.

نقش های چنته غالبا از اسامی جلاله استفاده شده و یا اسامی ائمه در آن بافته می شود. همچنین نقوش پرندگان و حیوانات اهلی در آن استفاده می گردد. محل آویزان کردن چنته در چادر عشایر تیرک های عمودی چوبی هستند و معمولا در نقطه ای آویزان می شود که از دسترس اطفال به دور باشد.

2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 90 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:54

در این بخش آموزش ساخت کش موی سر دخترانه را آماده کردیم. خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 89 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:54

امام علی علیه السلام: هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، اگر از رنگ موی خود راضی نیستید و می‌خواهید آن را زودتر پاک کنید اولین چیزی که به ذهنتان میرسد این است که چطور به موهای خود آسیب نزنید. معمولا آرایشگرها از مواد شیمیایی استفاده می‌کنند که خودتان می‌دانید چقدر به موها آسیب می رساند و بیشتر مواقع موها می سوزند. در این مطلب به چند روش خانگی برای پاک کردن رنگ مو اشاره می‌کنیم که علاوه بر اینکه برای مو مفید هستند رنگ مو را هم از بین می‌برند.

سرکه

خاصیت اسیدی سرکه کمک می‌کند که بدون سوزش و از بین بردن ریشه مو رنگ مو پاک شود. سرکه را با آب با ترکیب نصف به نصف مخلوط کنید و موها را کاملا با آن خیس کنید و با یک کیسه پلاستیکی برای مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بپوشانید. این روش را برای چندین بار انجام دهید تا ببینید چطور رنگ مو پاک می‌شود بدون اینکه آسیبی به مو بزنید بلکه سرکه شوره و چربی اضافی مو را هم از بین می‌برد.

ویتامین C

قرص های ویتامین C هم برای پاک کردن رنگ مو استفاده می‌شود. این روش برای رنگ موهای تیره بسیار استفاده می‌شده است. ۵ تا ۱۰ قرص ویتامین C را در یک کاسه بریزید و سپس با اضافه کردن کمی آب حالت خمیری درست کنید. این پودر خمیر شده را روی موهای خیس بمالید و بعد با یک کیسه پلاستیکی برای مدت یک ساعت موهای خود را ببندید. این روش بسیار موثر است و برای پاک کردن رنگ های حتی تیره هم استفاده می‌شود و  بعد از تنها چند روز از رنگ کردن مو می‌توانید این روش را پیاده کنید.

روغن نارگیل

بطری حاوی روغن نارگیل را داخل ظرف آب گرم قرار دهید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه بماند. بعد روغنی که گرم شده است را روی سر بمالید. موها و سر را با حوله بپیچید و بگذارید یک ساعت باقی بماند. از آنجا که احتمالا باید حوله را دور بریزید چون رنگ موها به آن جذب می‌شوند بهت است از حوله های یک بار مصرف یا کهنه استفاه کنید.

جوش شیرین

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را به شامپویی که روزانه استفاده می‌کنید اضافه کنید و این روش را برای چند روز متوالی انجام دهید تا رنگ ها پاک شود.

به این روش های ساده و کمی حوصله دیگر لازم نیست موها را با انواع مواد شیمیایی از بین ببرید.

زنجفیل /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 77 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:54

امام علی علیه السلام: هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، مواد لازم:


برنج                                                                 6پیمانه
آلبالوی بدون دم و هسته                                      1 کیلو
شکر                                                                3 الی 4 پیمانه
زعفران ساییده                                                   اندکی
روغن و نمک                                                      به مقدار لازم


دستور طبخ غذا :
آلبالو را با شکر و دو پیمانه آب در یک ظرف و روی شعله ی ملایم بگذارید و 10 الی 15 دقیقه بجوشانید،سپس بردارید و بگذارید تا خنک شود.برنج را بجوشانید و  آبکش کنید.


یک پیمانه آب روغن در یک دیگ داغ کنید و چند کفگیر برنج روی آب روغن بریزید به طوریکه به اندازه 2 بند انگشت کف دیگ را بپوشاند.آنگاه با قاشق سوراخ دار آلبالو را از شربت شکر بردارید و روی سطح برنج پخش کنید.سپس چند کفگیر دیگر برنج روی آلبالو بریزید. به این ترتیب تمام آلبالو را لای برنج قرار دهید.شعله را کم کنید و روی قابلمه دم کنی قرار دهید و اجازه دهید تا برنج دم کند.آنگاه 3 الی 4 قاشق روغن با نیم پیمانه شربت آلبالو داغ کنید و روی برنج بریزید. از آنجا که آلبالو پلو را معمولاً بدون ته دیگ درست میکند پس از 40 الی 45 دقیقه پلو آماده است.

در هنگام سرو:
مرغ یا کوفته ریزه ی آلبالو را هنگام کشیدن روی دیس پلو بگذارید و با یک لایه پلو بپوشانید.نیم پیمانه از آب غلیظ شده ی مرغ یا گوشت را میتوان رو ی پلو ریخت یا با اندکی زعفران حل شده در 1 الی 2 قاشق آب داغ آمیخت، یا آنکه محلول زعفران را با یک کفگیر از بخش سفید پلو مخلوط کرد و روی دیس پلو پاشید که گاهی 2 الی 3 قاشق خلال پسته و بادام هم با برنج زعفرانی مخلوط می کنند.

نکته ها و گفته ها:
آلبالو پلو هم از غذاهایی است که بیشتر در مجالس مهمانی و جشن تهیه می شود، ولی درست کردن آن از قالب غذاهای مجلسی ساده تر است و میتواند در ردیف غذاهای معمولی هم قرار گیرد (برای کسانی که غذاهای شیرین را دوست دارند).
 

توجه:

برای نگه داشتن رنگ آلبالو باید ظرف مس سفید کرده، لعابی،یا فولاد زنگ نزن به کار ببرید.

مقدار شکر آلبالو را می توان بر حسب ذائقه کم یا زیاد کرد.

آلبالو پلو را گاهی با اندکی زیره،گرد دارچین،یا مخلوطی از هل و میخک و زنجبیل ساییده معطر می کنند.

ادویه را هنگام دم کردن روی پلو بریزید.

دارچین را می توان پس از کشیدن و آرایش پلو به مقدار اندک روی آن پاشید.

مد لایت /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 70 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:26

امام علی علیه السلام: هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، وقتی لباس های اپل‌دار را درون ماشین لباسشویی می‌اندازیم، اپل‌های آن از بین می‌رود، اما برای جلوگیری از این حالت می‌توانید چند كار انجام بدهید. اول این كه اپل‌ها را به جای این كه به لباس بدوزید آنها را با سنجاق وصل و هنگام شستشو بازشان كنید.

شما می‌توانید از چسب‌هایی شبیه چسب‌های كار شده روی كفش‌های كتانی هم برای نصب اپل روی لباس استفاده كنید و موقع شستن آنها را براحتی جدا كنید، اما اگر نمی‌خواهید از این دو روش استفاده كنید هنگام شستشو اپل‌ها را درون كیسه پلاستیكی قرار دهید و محكم گره بزنید سپس آن را درون ماشین لباسشویی قرار دهید.

پاك‌كردن لكه‌ها

اگر لكه چسب روی فرش محبوب شما افتاده، نگران نباشید، چون می‌توانید پس از خشك شدن آن را به آسانی با نوك یك چاقو یا قیچی در نهایت دقت و ظرافت از فرش جدا كنید. توجه داشته باشید كه قیچی یا چاقو را هر چقدر افقی‌تر بگیرید، نتیجه بهتری به دست می‌آید‌، اما اگر لكه خون روی لباس یا پارچه مورد علاقه‌تان افتاده با استفاده از چند روش آن را نیز می‌توانید از بین ببرید. سطح لكه را با آب سرد خیس كنید.

سپس محلولی از آب و پودر لباسشویی درست كنید و پارچه لك‌دار را درون آن فرو ببرید. آب پارچه را بخوبی بگیرید، اگر هنوز لكه باقی است، سعی كنید محلولی از پودر شوینده و آمونیاك تهیه و لكه را در آن بشویید و در آخر پارچه را كاملا آبكشی كنید.

روش دیگر برای پاك كردن لكه خون به این صورت است كه در یك سطل آب یك مشت نمك بریزید و پارچه لكه ‌دار را به مدت 15 دقیقه درون آن خیس كنید و سپس آن را درون پودر شوینده آنزیم‌دار فرو ببرید. البته در این مرحله به جنس لباس دقت كنید و هرگز پارچه ابریشمی و پشمی را در شوینده‌های آنزیم‌دار فرو نبرید.

پرشین وی /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 79 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:26

امام علی علیه السلام: هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، خیانت معمولا وقتی بوجود می آید  که خانمی فکر کندشوهرش به او اهمیتی نمی دهد و برایش ارزش قائل نیست  در دنیا تقریبا مقدار آقایانی که به خانمشان خیانت میکنند از خانمها زیادتر است ولی پژوهشهای جدید نشان داد که در این سالها تعداد خانمهای خیانتکار زیادتر شده است دلیلش چیست؟
 

بر اساس یک تحقیق از هر 3000 شرکت کننده، 20 درصد زنان به خیانت به همسر خود اعتراف کرده اند اما چرا زنان به شوهر خود خیانت می کنند؟ در این مبحث به 10 مورد از این دلایل اشاره می کنیم.

1- انتقام جویی
گاهی بی وفایی یک زن از حس انتقام جویی او ناشی می شود. گاهی زنان برخلاف میل باطنی خود به شوهر خود خیانت می کنند تا به او بفهمانند حس مورد خیانت قرار گرفتن چقدر دردناک است و جالب اینکه در خیلی موارد این حربه پاسخ می دهد.

محققی در این زمینه می گوید: «مردها به اندازه زنان احساساتی نیستند، بنابراین در اکثر موارد درد و رنج ناشی از خیانت همسر را درک نمی کنند، مگر اینکه خودشان طعم آن را چشیده باشند. زنان با این کار می خواهند شرایطی برابر با شوهر خود داشته باشند چون احساس می کنند آنچه تا به حال به آن پایبند بوده اند دیگر ارزش و اعتباری ندارد!»


2- بی تفاوتی همسر
گاهی بی وفایی زنان از احساس نادیده گرفته شدن یا بی تفاوتی همسر نسبت به مسائل و مشکلات ناشی می شود. کارشناسی در این زمینه می گوید: «اکثر زنان در ابتدا سعی می کنند به همسرانشان بفهمانند که مشکلی وجود دارد و چیزی آنها را ناراحت کرده است اما اگر شوهر متوجه اشارات غیرمستقیم نشود، به همسر خود بی اعتنایی کند یا گلایه های او را جدی نگیرد، زن به خیانت روی می آورد چون احساس می کند راه دیگری نمانده است.»

3- احساس ناامنی و خلأ عاطفی
زنان نیاز دارند که دوست داشته شوند و مورد تحسین قرار گیرند. کارشناسان خانواده در این زمینه می گویند: «خیانت معمولا زمانی اتفاق می افتد که زنی احساس کند آنطور که باید و شاید مورد علاقه و توجه همسرش قرار نمی گیرد و همسرش قدر او را نمی داند. معمولا زنان به سمت مردان دیگر جذب می شوند چون از زبان آنها تعریف ها و تحسین هایی می شنوند که از زبان شوهر خود نمی شنوند. زنان دوست دارند همیشه به چشم همسرشان خاص و فوق العاده باشند. این یک باور جدی است!»

4- بازگشت به گذشته
بازگشت به روابط قبلی راهی آسان برای یافتن کسی است که بتواند کمبودهای زندگی زنان را برای مدت کوتاهی جبران کند. البته این راه حل بسیار مقطعی است و نمی تواند تاثیر ماندگاری داشته باشد. آنچه زنان می خواهند شخص قبلی نیست بلکه احساساتی است که در رابطه قبلی تجربه کرده اند یا دیدی است که در آن زمان نسبت به خود داشته اند. بازگشت به روابط گذشته باعث می شود زنان احساس جوانی، سرزندگی و جذابیت کنند.

5- رابطه یکنواخت
اکثر زوج هایی که برای مدت طولانی با هم زندگی کرده اند کم کم احساس می کنند آن حرارت و عشق روزهای اول را ندارند. کارشناسی می گفت: «روزهای اول یک رابطه، زمانی هستند که احساس می کنید انتخاب شده اید و مورد توجه و علاقه هستید اما در مورد روابط طولانی قضیه کاملا متفاوت است چون دیگر هورمون هایی که در اوایل رابطه با دیدن طرف مقابل در بدنتان ترشح می شد کمتر شده اند.»

البته این مشکل اجتناب ناپذیر نیست و تکنیک هایی برای مبارزه با احساس یکنواختی و تولید دوباره هورمون ها وجود دارد؛ مثلا می توانید هر روز همسر خود را به مدت 20 ثانیه در آغوش بگیرید و حرف های عاشقانه بزنید. نکته جالب اینکه عدم وجود اختلاف و مشاجره همیشه نشانه خوبی نیست. دعوا و جدل گاهی عشق ما را بیشتر می کند. آمارها نشان می دهد زوج هایی که همیشه رابطه ای آرام و بدون تنش دارند، بیشتر در معرض خطر خیانت و بی وفایی هستند.

6- ترس از خیانت شوهر
بسیاری از زنان خیانت و بی وفایی را جزیی جدایی ناپذیر از مردان می دانند و به همین دلیل، همیشه دچار استرس و ترس هستند. حتی اگر شوهرشان واقعا به آنها خیانت نکند. گاهی بی وفایی و شروع یک رابطه مخفیانه، راهی است برای کاهش این اضطراب!

7- روابط زناشویی سرد
زوج هایی که برای مدت طولانی در کنار هم زندگی کرده اند معمولا از یکنواختی و سردی روابط جنسی شکایت می کنند. طی یک تحقیق در سال 2010 در اروپا، 81 درصد از زنان می گفتند: «روابط زناشویی شان سرد و قابل پیش بینی شده و دیگر جذابیتی ندارد.»

8- نبود نقاط مشترک
اگر زنی احساس کند که دیگر دغدغه یا علاقه مشترکی با شوهر خود ندارد، ممکن است به طرف دیگری جلب شود، که این دغدغه ها و علایق را دارد. اکثر زوج ها در روزهای اول آشنایی احساس می کنند کسی را پیدا کرده اند که مثل آنها فکر می کند و با آنها همدل و همفکر است اما در بسیاری از موارد بعد از چند سال این احساس از بین می رود. بعضی از زنان برای مبارزه با احساس تنهایی و خلأ، به بی وفایی روی می آورند.

 
9- بیماری
زنانی که به بیماری های خطرناک مانند سرطان سینه مبتلا می شوند ممکن است ناگهان دید جدید متفاوت به زندگی پیدا کنند. آنها همه قسمت های زندگی خود را از اول مرور می کنند و به مرگ و نیستی بیشتر فکر می کنند. کارشناسی می گفت: «بدتر اینکه این زنان ممکن است احساس کنند درست زمانی که بیش از همیشه به شوهرشان نیاز داشته اند، تنها مانده اند و حالا دیگر مورد توجه شوهرشان نیستند.»

احساسات این زنان آسیب پذیر می شود و برای جبران این کمبودها و احساسات منفی به خیانت روی می آورند. این احتمال هم وجوددارد احساس کنند زمان زیادی برایشان باقی نمانده و باید از زمانی که دارند بیشتر استفاده کنند.

10- جلب توجه و ماجرا جویی
کارشناسی عقیده داشت زنان ممکن است احساس کنند که کسی قدر آنها را نمی داند. آنها همه زمان خود را به کارهای خانه اختصاص می دهند. کارهای خانه را انجام می دهند؛ از بچه ها مراقبت می کنند و حتی بسیاری از آنها بیرون از خانه کار می کنند. آنها می خواهند مورد احترام قرار بگیرند و ارزش زحمت هایشان شناخته شود.

از طرفی، زنان همچنین به دنبال کمی هیجان و سردرگمی در زندگی هستند. بسیاری از این زنان، تنها به کمی محبت و توجه نیاز دارند. زنی که در زندگی زناشویی خود از شادی و هیجان کافی برخوردار باشد و رابطه ای گرم و صمیمی با شوهر خود داشته باشد، هرگز خیانت نمی کند.

لایت مد / 2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 79 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:26

امام علی علیه السلام: هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، لاغر شدن و کاهش وزن به یک آرزوی دست نیافتنی برای شما تبدیل شده است؟ اگر می خواهید در رژیم لاغری تان موفق باشید هرگز نباید وعده صبحانه را حذف کنید. در این مقاله با 6 دلیل برای تان بیان می کنیم که چگونه صبحانه می تواند لاغرتان کند.

همه افرادی که نگران سلامتی ما هستند از پزشک گرفته تا مادرها و غیره هر روز بر خوردن صبحانه تأکید می کنند. واقعیت این است که صبحانه مهمترین وعده غذایی روزانه است. البته یک دلیل خوب دیگر نیز برای صبحانه خوردن وجود دارد و آن حفظ تناسب اندام است. اگر به تناسب اندامتان اهمیت می دهید و می خواهید لاغر و سالم بمانید بدانید که خوردن صبحانه ی سالم شما را به هدفتان نزدیکتر می کند. در این مطلب شما را با 6 دلیل مهمی که این وعده غذایی به لاغری و تناسب اندام کمک می کند بیشتر آشنا می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

چرا صبحانه مهمترین وعده ی غذایی روزانه محسوب می شود؟

می توانید بدنتان را مانند اجاقی تصور کنید که برای روشن ماندن نیاز به هیزم دارد. صبحانه نیز همان نقش هیزم را دارد. این وعده ی غذایی اولین وعده ی غذایی بعد از روزه ی شبانه بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است. صبحانه برای تحریک متابولیسم بدن لازم است تا سوزاندن کالری های دریافتی و انرژی های مصرفی در طول روز کنترل شوند. متخصصان تغذیه ی دانشگاه Edith Cowan به این نتیجه رسیده اند افرادی که روز خود را با صبحانه ای سالم شروع می کنند تغذیه ی سالم تری دارند.

صبحانه برای تحریک سوخت و ساز بدن

اگر دوباره همان مثال اجاق را در نظر بگیریم و یا این که بدن را به یک ماشین تشبیه کنیم صبحانه همان بنزین است و صرف نظر کردن از آن اختلالاتی در عملکرد این ماشین خواهد داشت. نتایج پژوهش های دانشگاه هاروارد نشان می دهد افرادی که از صبحانه صرفنظر می کنند علاوه بر این که از دریافت میزان زیادی ویتامین و مواد مغذی ضروری مانند فیبرها محروم می مانند بلکه متابولیسم یا همان سوخت ساز بدنشان نیز در وضعیت شبانه قرار می گیرد. یعنی استارت سوخت و ساز زده نمی شود و بدن مجبور می شود تمام روز را به حالت ناشتا سپری کند. این وضعیت به نفع بدن نخواهد بود.

صبحانه برای تنظیم قند خون بدن

صرف نظر کردن از صبحانه ارتباط زیادی با اشتها دارد. نخوردن صبحانه باعث کاهش تدریجی قند خون می شود و این مسئله فرد را بیشتر به سمت ریزه خواری به خصوص خوردن شیرینی جات می کشاند. همین مسئله نیز دزد انرژی است. محققان دانشگاه ناتینگهام ثابت کرده اند افرادی که صبحانه نمی خورند در طول روز میل بیشتری به خوردن غذاهای شیرین و چرب دارند. این مسئله نیز میزان انرژی را کاهش می دهد. نتایج بررسی های همین محققان نشان می دهند افرادی که از مصرف صبحانه صرفنظر می کنند مواد غذایی ناسالم تری  را برای مصرف انتخاب می کنند و در وعده ی ناهار نیز حجم بیشتری غذا می خورند؛ یعنی بیشتر از افرادی که صبحشان را با خوردن صبحانه آغاز کرده اند.

صبحانه چگونه زمینه ی لاغری را فراهم می سازد؟

محققان معتقدند افرادی که صبحانه نمی خورند چاق تر هستند. محققان مایوکلینیک به این نتیجه رسیده اند افرادی که از خیر صبحانه می گذرند به سمت مصرف مواد غذایی پرکالری تر و پرحجم تر می روند و در نتیجه زمینه ی چاقی آن ها فراهم می شود.

به گفته ی محققان این افراد مواد غذایی سرشار از کالری، چربی های ترانس و قند بیشتری مصرف می کنند تا با سرعت بیشتری گرسنگی آن ها را برطرف کند. این افراد معمولاً از مشتری های دائم فست فودها و قنادی ها هستند و همین مسئله در عملکرد انسولین اختلال ایجاد کرده و وضعیت ذخیره ی چربی در بدن را تشدید می کند.

صبحانه برای افزایش انرژی و تمرکز

به عقیده ی محققان American Dietetic Association (ADA) صبحانه نه تنها برای افراد بزرگسال مهم است بلکه برای کودکان در حال رشد نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این محققان ثابت کرده اند کودکانی که روز خود را با صبحانه ای سالم و مغذی شروع می کنند عملکرد بهتری در مدرسه دارند. به عقیده ی این محققان کودکانی که صبحانه ی کامل می خورند انرژی بیشتری برای بازی دارند و قدرت تمرکز، یادگیری و حل مسائل آن ها بالاتر است. این کودکان در انجام کارهایی که نیاز به هماهنگی دست و چشم دارد نیز بهتر عمل می کنند.

افرادی که صبحانه می خورند سالم تر هستند

احتمالاً بارها شنیده اید که صبحانه را باید مانند یک پادشاه خورد. اگر جزو افرادی هستید که صبح ناشتا از منزل بیرون می زنند بهتر است از همین فردا صبحانه خوری را شروع کنید. محققان Web MD دلایل زیادی را برای خوردن صبحانه ی کامل عنوان کرده اند. به عنوان مثال افرادی که صبحانه صرف می کنند عمر بیشتری داشته و در سلامت بالاتری به سر می برند. این افراد همچنین کمتر در معرض بیماری های قلبی مزمن مربوط به چاقی (مانند دیابت) و اضافه وزن قرار می گیرند. صبحانه خورها کمتر مریض می شوند؛ چون میل زیادی به مصرف غذاهای سالم تر دارند و همچنین میزان کلسترول خونشان کمتر است.

تناسب اندام /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 84 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 1:58

امام علی علیه السلام: هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، بعضی وقتها احساس می‌کنیم پوستمان تیره و کدر شده ،آن هم نه با نور خورشید و یا خستگی بلکه به حالت جرمی که بر روی پوست سنگینی می کند.

 زمانی که چنین احساسی نسبت به پوست خود پیدا می کنیم بهتر است از ماسکهایی  که حالت چسبندگی بیشتری داشته واین جرم ها را جذب خود کرده و لایه ای از روی پوست بر می‌دارد استفاده کنیم و شفافیت و روشنی پوستمان را دوباره بر گردانده و به آن شادابی ببخشیم .چند ماسک روشن کننده مخصوص این نوع پوستها وجود دارد که ساده و راحت در منزل تهیه می شود وبسیاردر شفاف کردن پوست موثر است.قبل از آنکه به ماسکها بپردازیم توصیه می شود ماهی یکی ،دوبار در حمام بر روی پوست مرطوب شده ی خود سفیداب (روشور) پودر شده بمالید و کمی صبر کرده و سپس با ماساژ و از بین بردن لایه‌های کثیف روی پوست آنرا بشویید. این عمل یکی دوبار در ماه هم در پاکسازی ولایه برداری پوست و هم در روشن شدن آن کمک می کند.

ماسک اول :سفیده ی تخم مرغ چون حالت چسبندگی شدیدی دارد و علاوه بر شفاف کردن پوست ،در ترمیم جوشهای صورت نیز موثر است به تنهایی بسیار برای پوست مفید است ،پس یک سفیده‌ی تخم مرغ را خوب به هم می‌زنید تا کاملا سفید شده و کف مانند شود سپس این کف سفید را بر روی پوست مالیده و بدون حرکت ،ربع ساعت درآرامش دراز بکشید. وقتی کاملا جذب وخشک شد پوست را ابتدا با آب ولرم وسپس حتما با آب سرد وخنک بشویید.این ماسک را هفته ای دوبار در آرامش کامل بزنید.

ماسک دوم :یک قاشق مربا خوری عسل را با نصف قاشق چایخوری پودر بادام سفید شده مخلوط کرده که حتما برای راحتی کار عسل را در جای گرمی مثل روی درب کتری آب جوش قرار داده تا راحت تر با پودر بادام مخلوط شودسپس این مخلوط را کاملا آرام وبا حرکت دورانی روی پوست مالیده ،پس از خشک شدن ابتدا با آب ولرم وسپس با آب سرد وخنک بشویید.از این ماسک هفته ای یک بار استفاده کنید.

ماسک سوم :نشاسته نیز به دلیل چسبندگی خاصیت تمیز کردن پوست را دارد و تمام جرم های پوستی را گرفته و در ترمیم جوشها نیز بسیار موثر است. برای درست کردن ماسک نشاسته هم می‌توانید از یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب و یک قاشق چایخوری نشاسته استفاده کنید و هم می‌توانید به جای ماست از یک قاشق شیر استفاده کرده، پس از مخلوط کردن آن را به آرامی بر روی پوست زده و صبر کنید تا کاملا جذب وخشک شود و همانند ماسکهای قبلی ابتدا با آب ولرم وسپس با آب خنک وسرد بشویید. از این ماسک نیز هفته ای یک الی دو بار استفاده کنید.

ماسک چهارم: یک قاشق عسل را با یک قاشق چایخوری پودر شیر مخلوط کرده وبه همان ترتیب ماسکهای قبلی بر روی پوستتان بزنید و پس از جذب وخشک شدن باآب ولرم و سپس با آب خنک شستشو نمایید.

نکته ی قابل توجه این که از این ماسک می‌توانید به عنوان شیر پاک کن برای پاک کردن کرم وکرم پودر  از روی صورت نیز استفاده کنید .

در تمامی این ماسکها حتما از صحبت کردن وخندیدن و حرکت کردن خودداری کنید زیرا هم بهتر است ماسکها را در آرامش کامل و با فکری آرام استفاده کنید تا تاثیر بیشتری بر روی پوست داشته باشد و هم از به وجود آمدن چین وچروک های صورت جلو گیری کند.

پرشین وی /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 82 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 1:58

امام علی علیه السلام: هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، از دید کودکان درآوردن لباس و پوشیدن آن کارخوشایندی نیست و البته نباید هم باشد, برای مثال، هنگامی که می خواهید لباس اش را بپوشانید


اول، همه جا تاریک می شود و دیگر هیچ چیز را نمی بیند؛ چون پیراهن روی سر اوست! بعدش هم به احتمال زیاد، یقه لباس و چانه و صورت او اذیت می شود تا بالاخره از شر پوشیدن پیراهن خلاص شود. وقتی می خواهید شلوار بچه را از پای اش درآورید، او باید تعادل اش را روی یک پا حفظ کند و این برای او راحت نیست.


پس به او حق بدهید که از این کار خوش اش نیاید؛ به ویژه، اگر عجله داشته باشید، آنوقت تمام این اتفاقات ناخوشایندتر هم می شود؛ مثلا ممکن است هنگام بالا کشیدن زیپ لباس، پوست کودک زخمی شود و به او آسیب برسد.


 
برای اینکه بچه را تشویق کنید لباس بپوشد چند راه حل و توصیه دارم:

او را در پوشیدن لباس مشارکت دهید تا جبر، عجله و فشار را احساس نکند؛ مثلا در تمام مدت با او صحبت کنید و به او بگویید دارید چه کار می کنید: «خب، الان می خوام پیرهنت رو تن ات کنم... می شه این دست ات رو بکنی تو آستین ات؟ آفرین، آهان! حالا اون یکی دست ات و ...» و در حین کار تعریف و تمجید کنید تا مشارکت بیشتری انجام دهد.

بهتر است لباس هایی را برای او انتخاب کنید که پوشیدن و درآوردن اش آسان باشد و بچه ها قادر به یادگیری این کار باشند و به پوشیدن و در آوردن آنها تشویق شوند؛ مثلا بستن کفش های بنددار برای کودکان، سخت است اما اگر سگک کفش چسبی باشد، آنها به تنهایی قادرند کفش بپوشند یا بستن دکمه های فشاری لباس سخت است اما راحت می توانند لباس زیپ دار را بپوشند
 


سعی کنید لباس پوشیدن را به شکل بازی و تفریح انجام دهید. او را رها کنید. برای او وقت بگذارید و همیشه بدانید عجله در این کار، او را به نحسی می کشاند و اعصاب تان را بر هم می زند. لباس مناسبی که برا ی اش در نظر گرفته اید از شب قبل مشخص و آماده کنید. هرگز به او نگویید: «امروز چه لباسی می خواهی بپوشی؟» این سوال به نظر کودک نوپا دو معنا دارد: اول اینکه شما نمی دانید او باید چه بپوشد. دوم اینکه لباس پوشیدن باید مطابق میل او باشد
 

او هنوز معنای انتخاب را درک نمی کند. در نتیجه شما با شرایطی مواجه می شوید که در اوج سرمای زمستان، او تمایل به پوشیدن لباس تابستانی دارد! برای پیشگیری از این مشکل باید در پایان هر فصل، لباس های فصل را جمع آوری کنید.

می توانید به بچه۳ساله اجازه بدهید از بین لباس های مناسبی که شما برحسب شرایط و فصل در نظر گرفته اید و از میان ۳گزینه ای که پیشنهاد می دهید، یکی را انتخاب کند.
 

اما به بچه های کوچک تر که معنای انتخاب را نمی دانند، باید یک پیشنهاد بدهید. اگر به این نکات اهمیت ندهید و مشکل را اصولی و از پایه حل نکنید، لباس پوشاندن به خردسال وقت و انرژی زیادی از شما می گیرد.

بیتوته /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 70 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 1:58

امام علی علیه السلام: هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، به مرور زمان و با افزایش سن و استرس در زندگی پوست صورت و گردن دیگر حالت کشیدگی خود را ندارد. برای درمان افتادگی و شل شدگی پوست صورت و گردن ترکیبات گیاهی و خانگی سفت کننده پوست را استفاده کنید.

سفت کننده های پوست ماسک هایی که پوست های شل و افتاده را جمع می کنند:

شاید شما هم این ضرب المثل را شنیده باشید که " هر روز یک سیب بخور تا از پزشک دور باشی " این یک حقیقت است چرا که میوه ها سرشار از ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن هستند همین دلیلی است بر تاکید مصرف خوراکی و موضعی این دسته از خوراکی های طبیعی. تاثیر میوه ها بر پوست را نمی توان نادیده گرفت و تا حد ممکن باید به جای استفاده از کرم های شیمیایی و داروهای پرعوارض میوه های را برای زیبایی و جوانی پوست استفاده کنیم. در این بخش از پوست و موی مجله سلامت نمناک قصد داریم ماسک های گیاهی و طبیعی را به شما معرفی کنیم که کارشان سفت کردن پوست شل و افتاده صورت است.

1- ماسک آواکادو و کیوی:

ماسک جوانی آواکادو سفت کننده پوست صورت و گردن

میوه ی کیوی و اواکادو هر دو میوه ای سبز و استوایی هستند، این دسته از میوه ها علاوه بر طعم برای تغذیه پوست عالی عمل می کنند.

برای تهیه این ماسک نیاز به 1 عدد کیوی ، 1 عدد اواکادو و 1 قاشق چای خوری عسل داریم .

طرز تهیه ماسک میوه ای رفع افتادگی پوست :

کیوی و آواکادو را پوست کنده و به خوبی له می کنیم . بعد از یکنواخت شده مواد عسل را به ان اضافه کرده و خوب میکس می کنیم. ماسک آماده را بر روی پوست گردن و صورت به خوبی پخش می کنیم و بعد از 30 دقیقه با آب ولرم می شوییم.

2- ماسک موز و آب لیمو:

موز یکی از میوه های تقریبا چهارفصل است و به عنوان یک میوه ی مقوی برای سلامتی بدن و پوست شناخته شده است . برای تهیه ماسک ضد شلی پویت کافیست 1/2 موز له شده را را با 1/2 قاشق چایخوری عسل و 1 قاشق چایخوری آب لیمو خوب مخلوط کرده و برای مدت 20 دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس صورت را آبکشی کنید.

این ماسک برای خانم هایی که پوست چرب دارند مفید است.

3- ماسک گوجه فرنگی و بلغور جو دوسر:

خاصیت ضد پیری گوجه فرنگی برای پوست را نمی توان نادیده گرفت و همین علت استفاده از آن در بیشتر ماسک های جوان کننده و درمان کننده افتادگی پوست صورت است . ویتامین سی موجود در گوجه فرنگی اصلی ترین ماده برای زیبایی پوست صورت می باشد. برای تهیه این ماسک باید 1 عدد گوجه فرنگی را خوب له کرده یا رنده کنید و با 1 قاشق چایخوری جو دوسر و 1 قاشق چایخوری ماست خوب مخلوط کنید. ماسک آماده شده کافیست 10 دقیقه روی پوست بماند تا اثر کند. اگر قبلا ماست را روی پوست صورت خود امتحان کرده اید و احساس می کنید با پوستتان سازگاری ندارد می توانید شیر را جایگزین کنید.

4- ماسک خیار و ماست:

ماسک ماست و خیار سفت کننده پوست های شل و افتاده

این ماسک زیبایی و جوان کننده پوست یکی از ماسک های مشهوری است که حتی مادربزرگهایمان هم برای رفع جوش صورت در دوران غرور به ما پیشنهاد می کردند و انصافا هم نتیجه بخش بود . برای رفع افتادگی پوست هم به سراغ ماست و خیار بروید. 1/2 یک خیار را خرد و پوره کنید. 1/4 فنجان شیر را با 1 قاشق چایخوری عسل و 1 قاشق چایخوری شکر قهوه ای مخلوط کنید . سپس پوره خیار را با مواد ترکیب شده خوب مخلوط کنید و از این ماسک واقعا جادویی برای زیبایی پوست استفاده کنید . 20 دقیقه زمان کافی برای ماندن ترکیبات ماسک بر روی پوست است .

این ماسک برای انواع پوست با هر جنسی مناسب است. 

5- ماسک توت فرنگی و کاکائو:

این ماسک خوشمزه برای تمام جنس پوست ها مناسب است و هیچ ممنوعیتی برای استفاده از ان نیست . قبلا از از خواص توت فرنگی و کاکائو برای سلامتی و درخشان شدن پوست گفته ایم . برای رفع افتادگی پوست صورت و جلوگیری از شل شدن پوست 4 عدد توت فرنگی کاملا له شده را با یک قاشق چایخوری پودر کاکائو و 1 قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید. ماسک را بر روی پوست بمالید و اجازه دهید تا 15 دقیقه روی پوستتان بماند . صورت را با آب ولرم آبکشی کنید تا اثرات کاکائو روی ان باقی نماند. 

 اگر چه تمام ترکیبات این ماسک ها گیاهی و طبیعی هستند اما بهتر است قبل از استفاده از انها در گوشه ای از پوست تست شوند.

نمناک /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 79 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 7:54

امام علی علیه السلام: هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، حتي اگر همسر شما يك مريخي تمام عيار باشد، با چند تكنيك ساده مي‌توانيد او را بيشتر بشناسيد و رفتارهايش را رمزگشايي كنيد. قطعا شما هم دوست داريد بدانيد كه همسر عجيب و غريب‌تان واقعا حرف‌ها و حركاتش چه معنايي دارد؛ پس بهتر است كمي بيشتر به دنياي مردانه وارد شويد و بدانيد كه چه رفتارهايي از شما مي‌تواند چه تاثيراتي روي همسرتان و رفتارهايش بگذارد. قبل از هر چيز بايد تمام تصورات عاميانه‌تان را در مورد مردها و رفتارهاي‌شان فراموش كنيد و براي كسب يك شناخت واقعي و منطقي از شوهرتان قدم برداريد.

پيش‌داوري ممنوع!

پيش‌فرض‌هاي بي‌معنا را كنار بگذاريد. هيچ‌وقت نگوييد «مردها خودخواهند»؛ «مردها هيچ‌چيز نمي‌فهمند» و... شما نمي‌توانيد به‌خاطر تفاوت‌هايي كه در نشان دادن احساسات، رفتارهاي‌تان و حتي شيوه تصميم‌گيري‌تان داريد او را متهم كنيد. به جاي اينكه چنين تصورات عاميانه‌اي را مطرح كنيد، سعي كنيد همسرتان را بشناسيد. اگر به او يك شاخه گل مي‌دهيد و بازخوردي نمي‌گيريد به جاي تكرار اين حرف‌ها سعي كنيد ببينيد كه از چه راه ديگري او عشقش را به شما ابراز مي‌كند. آيا حمايت‌كردن راه اوست يا اينكه شيوه ديگري كه با راه شما متفاوت است را انتخاب مي‌كند؟

تفاوت‌ها را بپذيريد

مردها و زن‌ها متفاوتند و يك راه براي رمزگشايي رفتارهاي مردها، پذيرش واقعي اين تفاوت است. براي مثال مردها زياد در مورد احساسات‌شان حرف نمي‌زنند و حتي اغلب‌اوقات وقتي با آنها در اين مورد صحبت هم بكنيد واكنش دلخواه‌تان را نمي‌گيريد يا اينكه مردها ترجيح مي‌دهند بعد از برگشتن از سر كار چند دقيقه‌اي به حال خودشان رها شوند، پس در اين شرايط اگر براي صحبت كردن اصرار كنيد قطعا واكنشي كه انتظار داريد را دريافت نخواهيد كرد. اين تفاوت‌ها را بپذيريد و روي همسرتان براساس همين تفاوت‌ها قضاوت كنيد.

جرقه‌ها را بزنيد

ارتباط‌تان را با پرسيدن سوال آغاز كنيد. مردان زياد اهل شروع كردن مكالمات و روشن‌كردن چراغ ارتباط نيستند. اين به اين معنا نيست كه آنها منزوي يا خودخواهند و بلد نيستند با آدم‌ها ارتباط برقرار كنند بلكه اين تنها يكي از همان تفاوت‌هايي است كه بايد مورد توجه قرارشان دهيد. اگر دوست داريد مردتان در ارتباط با شما فعال عمل كند خودتان جرقه‌اش را بزنيد و بعد ببينيد كه او چطور روي مسيري كه شما انتخاب كرديد پيش مي‌رود. كليد شما تنها يك سؤال است، پس هر زماني كه ديديد حرفي براي گفتن ميان شما نيست از اين كليد استفاده كنيد.

او همین چیزی است که هست

آسان‌ترين راه براي شناخت مردها واژه‌هاي‌شان است. درحالي‌كه زنان‌گاهي يك واژه ساده را به كار مي‌برند و انتظار دارند همسرشان يك تهديد يا معناي پيچيده را از آن استنباط كند. مردها هرگز اين راه را نمي‌روند؛ آنها چيزي را مي‌گويند كه واقعا مي‌خواهند بگويند. اگر مي‌گويد خسته است پس خسته است. اگر مي‌گويد دوست‌تان دارد پس دوست‌تان دارد. كمتر مردي است كه براي حرف زدنش يك كد‌گذاري پيچيده طراحي كند پس اگر او چيزي مي‌گويد كه متوجهش نمي‌شويد به جاي تلاش براي رمزگشايي از او بخواهيد كه در مورد منظورش بيشتر توضيح دهد. مطمئن باشيد كه او با توضيحات بيشتر همه ابهامات‌تان را برطرف خواهد كرد.

پيش‌بيني كنيد

سعي كنيد واكنش‌هاي همسرتان به رفتارهاي‌تان و همين‌طور مسائلي كه در زندگي پيش مي‌آيد را بشناسيد. چه رفتاري او را از كوره در مي‌برد و چه حرفي مي‌تواند او را كاملا آرام كند. اين موضوع كمي زمان مي‌برد اما اگر با دقت واكنش‌هاي همسرتان را بررسي كنيد مي‌توانيد در مدت كوتاهي خشمش را كم كنيد و زندگي‌تان را جوري پيش ببريد كه او روزبه‌روز بيشتر احساس آرامش كند و به همين دليل بيشتر عاشق‌تان شود.

به جاي او حرف نزنيد

بگذاريد كه خودش را آن‌طور كه مي‌خواهد شرح دهد. اگر در هر لحظه از صحبت‌كردنش حرفش را قطع كنيد يا اينكه براي كامل‌كردن جمله‌اش تلاش كنيد هرگز او را نخواهيد شناخت. اين اتفاق فقط در لحظاتي كه او مستقيما در مورد خودش و احساساتش حرف مي‌زند نمي‌افتد بلكه شما مي‌توانيد در تمام لحظاتي كه او در مورد اجتماع، كار، دوستان، خانواده و خودش صحبت مي‌كند به ديد او نسبت به زندگي پي ببريد و بيشتر با آنچه واقعا هست، آشنا شويد.

رويا بافي نكنيد

ممكن است شما به انتظار اين‌كه همسرتان روزي تغيير مي‌كند با او ازدواج كرده باشيد و بعد از ازدواج از او بخواهيد كه تغييراتي در شغلش، درآمدش، رفتارش يا حتي ظاهرش اعمال كند. اگر همسرتان حاضر باشد براي رضايت شما هر كاري بكند، ممكن است اين خواسته شما را هم بپذيرد و براي اعمال اين تغييرات به شما وعده‌هايي هم بدهد اما درست زماني كه همسرتان موفق به عملي كردن هيچ كدام از قول‌هايش نمي‌شود، زندگي شما وارد يك سراشيبي خطرساز مي‌شود و از خود مي‌پرسيد چرا او با وجود اين‌كه نمي‌تواند سر قولش بماند مدام به شما وعده ساختن آينده‌اي متفاوت را مي‌دهد؟ اگر قرار است ازدواج كنيد يا اين‌كه ازدواج كرده‌ايد، بايد همسرتان را همانطور كه هست بپذيريد. شايد او در جزئيات به مرور زمان تغييراتي بكند اما هرگز در ويژگي‌هاي اصلي شخصيتي يا شيوه زندگي او نمي‌توانيد تغييرات بزرگي را ايجاد كنيد.

او اعتراف نمي‌كند

همه مردها اينطور نيستند اما بسياري از آن‌ها از اعتراف به اشتباهات و شكست‌شان مي‌ترسند. اگر همسرتان اشتباهي كرده اما به سختي حاضر به عذرخواهي مي‌شود، گمان نكنيد كه او متوجه كار نادرستش نشده او فقط از اين‌كه قدرتش را از دست بدهد و مثل يك بازنده مقابل شما جلوه كند مي‌ترسد. سعي كنيد با آرامشي كه بعد از صلح شما برقرار مي‌شود به او بگوييد كه گاهي به همين جمله ببخشيد و متاسفم احتياج داريد و اين جملات ساده مي‌تواند اعتماد شما را به منطق او بيشتر كند اما هرگز در لحظه اتفاق روي اين موضوع كلنجار نرويد و تنش‌ها را بيشتر نكنيد.

مردها ريزبين نيستند

به اطلاعاتي كه در مورد آدم‌ها به شما مي‌دهد چندان تكيه نكنيد. مردها هرگز نمي‌توانند به اندازه زنان ريز‌بين باشند و به همين دليل ممكن است بخشي از اين اطلاعات كه براي شما اهميت حياتي دارد براي‌شان بي‌اهميت بوده و از گفتن‌شان خودداري ‌كنند. سعي كنيد اين توصيف او در مورد آدم‌ها و موقعيت‌ها را تنها به‌عنوان يك پيش‌زمينه باور كنيد و تا زماني كه خودتان با آن افراد يا شرايط روبه‌رو نشده‌ايد در موردشان قضاوت نكنيد. نمي‌گوييم كه آن‌ها هميشه در اشتباه هستند بلكه تنها معتقديم آن‌ها به خيلي از جزئياتي كه براي شما مهم و ارزشمند است توجه چنداني ندارند و براي آن‌ها ظاهر ماجرا همه ماجراست.

روزنه /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 88 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 1:54

امام علی علیه السلام: هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، رول مرغ شکم پر یک غذای بسیار خوشمزه و دلچسب است که می توانید در میهمانی های ویژه ی خود این غذا را تهیه کنید.

مواد لازم :

اسفناج : یک پیمانه

پیاز ریز : 2 پیمانه

پودر نان : یک پیمانه

هویج ریز :  1/2 پیمانه

پنیر پارمزان : 1/2 پیمانه

سیر: یک عدد

تخم مرغ : یک عدد

آب مرغ : یک و 1/2 پیمانه

فیله مرغ : نیم کیلو

گوجه فرنگی : 2 پیمانه

پیاز : 2  قاشق سوپخوری

فلفل سیاه : 1/2 قاشق چایخوری

سیر : یک عدد

گردوی  پودر شده : 1/2 پیمانه

آویشن، نمک، فلفل قرمز، پودرسیر، دارچین و پاپریکا :  به میزان لازم

طرز تهیه:

1 – فیله مرغ را کمی با پشت چاقو بکوبید تا کمی فیله باز و تخت شود. در ظرفی دیگر اسفناج ، پودر نان ، پنیر پارمزان و تخم مرغ و همه مواد را با هم مخلوط کنید. مواد را برای 2 ساعت در یخچال قرار دهید.

2 – از مواد به اندازه یک قاشق سوپخوری روی فیله مرغ قرار دهید و سپس آن را رول کنید طوری که مواد از میان آن بیرون نزند و سپس با خلال های چوبی کوچک جمع کنید.  سپس آن را در فر 180 درجه برای مدت 30 دقیقه قرار دهید تا مرغ پخته شود.

روش تهیه سس

1- گوجه فرنگی رنده شده را در قابلمه ریخته و وروی حرارت قرار دهید و 1قاشق سوپ خوری روغن به آن بیفزایید. بگذارید تا بوی خامی آن کاملا برود. سپس رب و ادویه جات را بیفزایید.

2- در ظرفی دیگر پیاز ریز شده را در 1 قاشق سوپ خوری روغن ریخته و بگذاریدتا نرم شوند. سپس هویج پخته شده ریز و فلفل دلمه ای خرد شده را بیفزایید و کمی تفت دهید تا نرم شوند و بلافاصله از حرارت برداشته و به مواد گوجه بالا بیفزایید و بگذارید تا مواد یکدست شوند.

3 – فیله های مرغ پخته شده در فر را در سس ریخته و 20 دقیقه روی حرارت ملایم بگذارید تا مواد مزه دار شوند. سپس سرو نمایید.

نمناک /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 84 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 1:54

امام علی علیه السلام: هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، خيلي از ما براي حضور در مراسمي خاص دوست داريم در ايده آل ترين شرايط مان قرار داشته باشيم. داشتن فيزيکي مناسبهم يکي از اين ايده آل هاست.


جالب اينجاست بدانيد با يک برنامه رژيمي و ورزشي مناسب مي توانيد در يک هفته 2 کيلوگرم وزن کم کنيد. در يک رژيم موفق و سالم به هيچ وجه به بدن گرسنگي نمي دهند.
رمز موفقيت در چنين رژيم هايي استفاده از موادغذايي مناسب و ترکيبي از غذا هاست. در رژيم هاي سخت و غير اصولي در بسياري از موارد سلامت بدن تهديد مي شود و در عين حال حفظ آن هم دشوار است. اين در حالي است که حفظ وزني که با اين رژيم حاصل شده هم موقتي است. در حقيقت کم غذا خوردن رمز اصلي در کم کردن وزن است. وقتي همه قصد داريد در زمان کوتاه وزن کم کنيد بايد تلاش بيشتري کنيد اما مطمئناً چون به خاطر هدفي خاص اين کار را کرده ايد از نتيجه به دست آمده لذت بيشتري خواهيد برد.


در اينجا به شما خواهيم گفت که با يک رژيم غذايي صحيح و تمرينات ورزشي چگونه در يک هفته 2 کيلو گرم وزن کم کنيد.


تمرينات ورزشي
براي لاغر شدن لازم نيست که با ورزش هاي سنگين و طولاني خودتان را خسته کنيد. به طور کلي 30 دقيقه ورزش براي 3 تا 5 روز در هفته براي کم کردن وزن توصيه مي شود. البته اگر مي خواهيد در زمان کوتاهي وزن کم کنيد هر چه بيشتر ورزش کنيد بهتر خواهيد بود. براي ورزش کردن هم حتماً لازم نيست که به باشگاه برويد. شنا کردن، پياده روي و حتي اسکيت که بتوانيد از آن لذت ببريد به شما کمک خواهد کرد از وزن اضافه خود خلاص شويد.


برنامه غذايي
اگر مي خواهيد در يک هفته دو کيلوگرم وزن کم کنيد رمز موفقيتتان در تنظيم يک برنامه غذايي خواهد بود.


بايد برنامه غذايي خود را براي هفت روز به طور کامل بنويسيد. اين کار کار باعث خواهد شد به برنامه تان پايبندي بيشتري داشته باشيد. همه مواد غذايي و آشاميدني هايي که قرار است در طول روز مصرف کنيد را بر روي کاغذ بياوريد. رمز اصلي کاهش وزن اين است که در روز چهار وعده غذايي بخوريد که تلفيقي از پروتئين ها، کربوهيدراتها، ميوه و سبزيجات باشد.

در طول اين هفت روز خوردن اسنک ها، شيريني و شکلات، سودا و نوشابه را بايد فراموش کنيد. گرفتن رژيم کار دشواري است حتي اگر هفت روز باشد. در اين هفت روز براي دستيابي به نتيجه دلخواه نبايد براي خوردن غذاهايي که دوست داريد وسوسه شويد و بايد همواره به ياد آوريد که پس از اين هفت روز به نتيجه اي که مي خواهيد دست خواهيد يافت.

اگر در طول اين هفت روز توانستيد دو کيلوگرم وزن کم کنيد ممکن است بخواهيد آن را ادامه دهيد اما به ياد داشته باشيد که هرگز نبايد به خودتان فشار بياوريد. موفقيت شما به اراده و تلاشتان بستگي دارد و بايد بدانيد اگر مي خواهيد براي خودتان وزن کم کنيد آنگاه حتماً موفقيت در تير رس شما خواهد بود.

مجله اینترنتی زندگی /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 86 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 1:54

سرویس خانواده جام نیـوز، تو خیابون یه مرد میانسالی جلومو گرفت , گفت : آقا ببخشید, مادر من تو اون آسایشگاه روبرو نگهداری میشه, من روم نمیشه چشم تو چشمش بشم چون زنم مجبورم کرد ببرمش اونجا, این امانتی رو اگه از قول من بهش بدید خیلی لطف کردید.

قبول کردم و کلی هم نصیحتش کردم که مادرته بابا, اونم ابراز پشیمونی کرد و رفتم داخل آسایشگاه, پیر زن رو پیدا کردم, گفتم این امانتی مال شماس, گفت حامد پسرم تویی؟
گفتم نه مادر, دیدم دوباره گفت حامد تویی مادر؟


دلم نیومد این سری بگم نه , گفتم آره, پیرزنه داد زن میدونستم منو تنها نمی ذاری, شروع کرد با ذوق به صدا کردن پرستار که دیدی پسر من نامهربون نیست؟


پرستاره تا اومد گفت شما پسرشون هستید؟


تا گفتم آره دستمو گرفت, گفت 4 ماه هزینه ی نگهداری مادرتون عقب افتاده , باید تسویه کنید


حالا از من هی غلط کردم واینکه من پسرش نیستم ولی دیگه باور نمی کردن آخر چک و نوشتم دادم دستش, ولی ته دلم راضی بود که باز این پیر زن و خوشحال کردم , هر چند که پسرش خیلی … بود.


اومدم از پیرزنه خدافظی کنم تا منو دید گفت دستت درد نکنه , رفتی بیرون به پسرم حامد بگو پرداخت شد , بیا تو مادر!!!  :)))

2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 76 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:25

امام علی علیه السلام: هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، نكته مهم در تهيه اين معجون ها سادگي روش تهيه و البته طبيعي بودن و نداشتن هر گونه ماده صنعتي/آرايشي مي باشد. تنها نكته اي كه پيش از تهيه و استفاده از اين مواد مي بايست مورد توجه قرار گيرد اين است كه در صورت داشتن آلرژي به خوردن هر كدام از اجزاي تشكيل دهنده يك معجون به جهت احتياط بهتر است از استفاده آن بر روي پوست صورت و بدن نيز خودداري شود.

4 قاشق غذا خوري آب گوجه فرنگي، نصف قاشق چاي خوري آرد نخود ، نصف قاشق چاي خوري ماست و نصف قاشق چاي خوري زردچوبه را با هم مخلوط ميكنيم. مخلوط حاصل را به پوست ماليده و پس از 20 دقيقه با آب سرد شستشو مي دهيم.

يك آواكادو را به شكل كاملا نرم و خميري درآورده و با نصف يك فنجان خامه و پوره يك هويج پخته متوسط و نيز يك تخم مرغ زده شده و سه قاشق غذا خوري عسل مخلوط مي كنيم. سپس اين مخلوط را آنقدر ميزنيم تا كاملا يك دست شود. حال اين معجون را به پوست ماليده و بعد از 10 الي 15 دقيقه آن را پاك كرده و مي شوييم.

يك دسته كوچك نعناع تازه را با مقداري آب در مخلوط كن ميريزيم تا خمير نسبتا غليظي به دست آيد. سپس نصف يك فنجان آب ليموترش را به آن اضافه كرده و لوسيون به دست آمده را روي پوست صورت ماليده و بگذاريد 20 دقيقه باقي بماند. در نهايت صورت را شستشو داده و به پوست خود مرطوب كننده بزنيد.

به ميزان مساوي از عسل و موز له شده را با هم مخلوط و يك قاشق چاي خوري به آن دارچين اضافه كنيد و آن را خوب مخلوط نماييد. سپس آن را بر روي پوست بدن ماليده و پس از نبم ساعت پوست بدن خود را شستشو دهيد.

يك خيار متوسط را به همراه 100 گرم نعناع داخل مخلوط كن ريخته ومخلوط نماييد تا خمير يك دستي حاصل گردد. اين معجون را به پوست خود ماليده و پس از 20 دقيقه پوست خود را شستشو دهيد.

به ميزان مساوي از ماست ، جعفري و خيار را در مخلوط كن ريخته تا به شكل مخلوطي يك دست درآيد .آنگاه اين معجون را بر روي پوست در نواحي كه بيرون از لباس هستند ماليده و پس از 20 دقيقه با آب سرد بشوييد.

زیبا شو دات کام /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 74 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:25

سرویس خانواده جام نیـوز، شیوه کار چم بافی، مرواربافی و ترکه بافی به طور تقریبی مشابه یکدیگر و شبیه بافت شعاعی بامبو است به این طریق که بافندگان ابتدا ترکه‌های درخت را که ماده اولیه مورد مصرفشان است انتخاب و آن تعداد از ترکه‌هایی را که قابلیت تقسیم شدن به دو ، سه یا چهار قسمت را دارند ابتدا برش طولی داده و سپس از نظر اندازه به طول‌های مورد نیاز در آورده و در آب می‌خیسانند تا انعطاف پذیر و قابل استفاده شود.

درمرحله بافت تعدا چهار عدد از ترکه‌ها در کنار یکدیگر قرار گرفته و تعداد چهار یا پنج ترکه دیگر بصورت متقاطع روی آنها قرار می‌گیرد تا تشکیل یک ستاره هشت پر را بدهد آنگاه به وسیله ترکه‌های باریک‌تری مهار شده و بافنده با ترکه‌های نازک عمل بافت را به شیوه یکی از زیر، یکی از رو آغاز کرده و ترکه‌ها را بطور یک در میان از لابلای ترکه‌هایی که قبلاً بطور متقاطع روی یکدیگر قرار گرفته عبور می‌دهد و این کار را تا تکمیل قسمت کف شی که تولید آن مورد نظر است تعقیب می‌کند.

2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 79 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:25

امام علی علیه السلام: هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، حمام مکانی هست که انسان برای تمیزی و بهداشت از آن استفاده می کند در این جا می خواهیم یک روش برای از بین بردن بوی بد حمام و تمیز کردن حمام را بیان می کنیم همراه ما باشید با راهکارهایی برای خوشبو کردن حمام .

یک بطری اسپری را با سرکه پر کنید و به سطوح توالت، وان و حمام (دوش) اسپری کنید. با یک پارچه مرطوب آن ها را تمیز کنید. سرکه به طور طبیعی بوها را جمع آوری کرده و باکتری ها را از بین می برد.

کف حمام را نیز با اسپری سرکه بپوشانید و آن را با تی زمین شوی مرطوب پاک کنید.

در صورت امکان همه پنجره ها را باز کنید و اجازه دهید هوای درون حمام برای چند ساعت به گردش درآید.

جهت جذب بو به طور مداوم کاسه هایی از جوش شیرین را در اطراف حمام قرار دهید. در حدود ۱ فنجان جوش شیرین در هر کاسه قرار دهید.

۱ فنجان آب لیمو را در یک کاسه در حمام قرار دهید تا رایحه مرکبات تازه استشمام شود. کاسه ها را هر چند روز یک بار یا زمانی که احساس می کنید لازم است عوض کنید تا عطر و بوی تازه در حمام پراکنده شود.

سرویس های بهداشتی را همیشه و به طور مرتب بشورید تا مبتلا به بیماری عفونی نشوید .

آبانک /2021

خانواده ایرانی...
ما را در سایت خانواده ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار famili بازدید : 83 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 10:38